Wonen

Handige tips voor als je gaat verhuizen

Het verhuizen naar een nieuw huis is altijd leuk en spannend. Maar het kost vaak veel tijd en moeite om al je spullen van je huidige adres naar het nieuwe te krijgen. Vroeger deden mensen dit vaak zelf maar tegenwoordig kiezen mensen er eerder voor om een verhuisbedrijf in te huren. Het kost wat geld maar het scheelt een hoop tijd en je kan ervan uit gaan dat al jou spullen heel overkomen. 

Ordenen 

Zorg ervoor dat de dozen die naar dezelfde locatie gaan in het nieuwe huis bij elkaar staan. Als je dan bij het nieuwe huis aankomt is het gemakkelijker en sneller om de spullen uit te laden. Het slim om in het nieuwe huis nummers op de kamerdeuren te hangen. Dan kan je met stickers op de dozen de nummers opplakken naar welke kamer de dozen heen moeten. Dit is niet alleen handig voor als je een verhuisbedrijf huurt maar ook als vrienden je komen helpen. Zo hoeven ze niet de hele tijd jou te vragen waar de dozen heen moeten. Zet hiernaast op alle dozen waar breekbare spullen in zitten `fragile` of `breekbaar`, zo weet iedereen dat ze voorzichtig moeten zijn met de desbetreffende doos. Er is meer verhuismateriaal wat erg van pas kan komen zoals een verhuisdeken. Dit leg je in de wagen tussen meubilair zodat er geen krassen opkomen.

Samenwerken

Tijdens de verhuizing is het super belangrijk om samen te werken. Wil je het zo efficiënt en snel mogelijk laten verlopen? Maak dan een treintje. Dit betekent dat de spullen doorgegeven moeten worden aan de persoon voor diegene. Zo loopt niemand elkaar in de weg en hoef je niet alle trappen zelf op te lopen. Is er een mogelijkheid om de spullen op een hogere verdieping door een raam door te geven? Maak hier dan zeker gebruik van. Dit scheelt weer een hoop loopwerk en gaat ook nog is een stuk sneller.

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *